Osadniki autostradoweZastosowanie i zasada działaniaOsadniki autostradowe służą do oddzielania ze ścieków i zatrzymywania zawiesiny łatwoopadającej oraz substancji ropopochodnych w przypadku awaryjnych rozlewów dużej ilości paliw. Rozdział zawiesiny osiągany jest poprzez ukierunkowanie na wlocie przepływu ścieków do dołu, zmniejszenie szybkości przepływu i sedymentację grawitacyjną. Rozdział zanieczyszczeń ropopochodnych następuje w wyniku flotacji grawitacyjnej. Osadniki autostradowe stosowane są przede wszystkim do podczyszczania ścieków opadowych z dróg i węzłów komunikacyjnych, na terenach zagrożonych awaryjnym rozlewem transportowanego cysternami paliwa.
BudowaZbiorniki osadników autostradowych wykonywane są z prefabrykatów betonowych, żelbetowych lub tworzywowych. Ścieki do osadników wpływają poprzez kolano wlotowe i są rozprowadzane po całej objętości zbiornika. Następnie przepływają pod przegrodą zatrzymującą zanieczyszczenia ropopochodne i kierowane są do zasyfonowanego odpływu. Osadniki autostradowe wyposażone są w zamknięcie pływakowe zabezpieczające przed wydostaniem się wydzielonych zanieczyszczeń do odpływu, również w przypadku napływu dużej ilości substancji ropopochodnych. W przypadku największych urządzeń, których korpusy są dostarczane w elementach (oznaczenie B w typie urządzenia), montaż wyposażenia odbywa się na placu budowy. Opcjonalnie, osadniki autostradowe mogą być wyposażone w czujniki poziomu osadu i poziomu oleju. |
Osadnik autostradowy NIXOR-NOA
* Z – wyznaczone dla maksymalnej średnicy rury dla danego urządzenia; przy zagłębieniu mniejszym niż minimalne stosowane będą rozwiązania indywidualne.
B – urządzenia dostarczane w elementach do montażu na placu budowy przez zamawiającego.
Firma NIXOR zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian konstrukcyjnych bez uprzedniego powiadamiania.
W rozwiązaniach indywidualnych istnieje możliwość zwiększenia pojemności części osadowej i/lub gromadzenia oleju.
Aby zobaczyć pełną specyfikację produktu proszę otworzyć stronę na komputerze.